Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on kwi 21, 2021 in Biznes |

Pomysł na biznes – catering dietetyczny i okazjonalny

Pomysł na biznes – catering dietetyczny i okazjonalny

Własna działalność gastronomiczna zawsze jest obciążona dosyć dużym ryzykiem. Wśród najlepiej sprzedających się dań, na pierwszym miejscu znajdują się niedrogie posiłki typu fast food lub obiady domowe. Taki biznes jest doskonały na początek, kiedy zależy nam na zgromadzeniu kapitału i zarobku. Jeśli mamy zamiar przekształcić stołówkę lub budkę z fast foodem w poważniejszą działalność, potrzebujemy wiedzy i dobrego biznes planu. Świetnym pomysłem jest prowadzenie cateringu. Przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź, jak rozpocząć sprzedawanie dań w ramach usług cateringowych.

Zamknięta restauracja – czekać, czy działać?

Wobec sytuacji, która wymusza zamknięcie lokalu lub drastyczne ograniczenie liczby gości, powinniśmy pomyśleć o przekształceniu naszej działalności i zmianie strategii. Usługi cateringowe mają się dobrze, pomimo zakazu prowadzenia gastronomii stacjonarnej. Zanim zdecydujesz się na dowóz posiłków, musisz określić grupę docelową. Być może chcesz działać w obrębie żywienia zbiorowego dla placówek, takich jak szkoła lub przedszkole – wówczas musisz się liczyć z częstymi kontrolami z sanepidu i tym, że będziesz musiał ściśle przestrzegać wytycznych ( diety dla dzieci z alergiami: bezglutenowe, bezlaktozowe ). Weź również pod uwagę to, że placówki również mogą być objęte zamknięciem, dlatego prawdopodobnie Ty także stracisz klientów. Doskonałym pomysłem jest catering dietetyczny – do swoich odbiorców dotrzesz w każdej sytuacji.

Catering dietetyczny – Twój pomysł na biznes!

Zanim rozpoczniesz swoją działalność, musisz poszukać osób, które będą z Tobą współpracowały. Potrzebujesz przede wszystkim dietetyków, którzy opracują modne diety w oparciu o zapotrzebowanie na składniki odżywcze i kalorie. Musisz również promować swoje usługi w sieci – jeżeli nie masz strony internetowej, przez którą można składać zamówienia, nie będziesz w stanie konkurować z innymi przedsiębiorcami. Oprócz tego zastanów się, czy nie poszerzysz swojej oferty o dania bankietowe i świąteczne. Cateringi na Boże Narodzenie, Wielkanoc lub komunię czy ślub to duży zysk dla Twojej firmy – koniecznie zadbaj o rozbudowanie swojej oferty o tradycyjne dania kuchni polskiej, masz wówczas niemal gwarancję, że sprzedasz swoje produkty.

Reklama i jeszcze raz reklama!

Nie możesz prowadzić biznesu, jeśli nie reklamujesz swojej działalności. Pamiętaj, że nie tylko strona internetowa zapewni Ci napływ klientów. Musisz zacząć aktywnie promować swój biznes na Instagramie, Facebooku oraz YouTube. W miarę rozwoju Twojej firmy, pomyśl o tym, aby zatrudnić kogoś do prowadzenia Twoich social mediów – Ty zajmiesz się ważniejszymi z punktu widzenia biznesu, działaniami. Oprócz tego, powinieneś śledzić trendy. Sprawdzaj, które diety są na topie, o czym się mówi w mediach społecznościowych i jakie nowe kombinacje smaków są pożądane przez odbiorców. Nie zapomnij o rabatach, sezonowych obniżkach lub pakietach. Prowadzenie restauracji z cateringiem wymaga od Ciebie zaangażowania i współpracy z wieloma osobami – w tym wypadku, w pojedynkę nie zdziałasz wiele.