Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on marzec 6, 2021 in Biznes |

Czy jednoosobowa działalność gospodarcza się opłaca – firma sprzątająca

Czy jednoosobowa działalność gospodarcza się opłaca – firma sprzątająca

Jednoosobowa działalność gospodarcza w niektórych zawodach przynosi duże korzyści finansowe. Nie zawsze JDG jest dobrym pomysłem i wiele firm w przeciągu dwóch lat od otwarcia, zamyka się, mając na koncie liczne straty. Sprzątanie, jako usługa świadczona na rzecz firm lub osób fizycznych jest tą działalnością, która w większości przypadków pozwoli Ci na zysk. Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim rozpoczniesz działalność swojej firmy sprzątającej i zrealizujesz pierwsze zlecenie!

Zarejestruj działalność gospodarczą i skorzystaj z ulg!

Jeśli chcesz zarejestrować swoją jednoosobową działalność gospodarczą, zrobisz to przez Internet, w urzędzie miasta lub gminy. Jeśli spełnisz niektóre z warunków, możesz liczyć na tak zwany Mały ZUS oraz zwolnienie przez okres sześciu miesięcy z obowiązku płacenia składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe. Niestety, dlatego tak wiele firm po okresie, gdy kończą się ulgi, upada, ponieważ nie zabezpieczyły się one na kolejne lata. Po drugie, musisz nauczyć się odróżniać konto firmowe od prywatnego – w innym wypadku będziesz ciągle podbierał na prywatne wydatki z kasy firmy i choć jedno i drugie konto należą tylko do Ciebie, takim działaniem masz większe szanse na to, że dołączysz do grona tych, którym się nie udało. Również, gdy wpadniesz w nadmierny optymizm, kiedy Twój dochód będzie spory, może to skutkować nieostrożnym podejściem do kwestii finansowych. Ulgi dają Ci możliwość rozwinięcia skrzydeł, ale pamiętaj, że wkrótce będziesz płacił dwa razy tyle! Zastanów się, czy jesteś w stanie się utrzymać, gdy dojdą dodatkowe koszty!

Postaw na promocję w sieci i marketing szeptany!

Zarówno gastronomia ( catering, restauracje, bary, imprezy ), jak i usługi typu sprzątanie, zabiegi kosmetyczne, fizjoterapia, czy fryzjerstwo cieszą się powodzeniem, jeśli mają dobre opinie. Przekazywanie sobie informacji na zasadzie, mówiąc potocznie ,, poczty pantoflowej “, to jedna z najskuteczniejszych reklam! Jeśli masz firmę sprzątającą ogłaszaj się w sieci, stwórz stronę internetową i bądź aktywny na Instagramie i Facebooku. Ponadto nie zapomnij o marketingu szeptanym i zajmij się nim samodzielnie lub zatrudnij do tego zadania kogoś z zewnątrz. Chwal się sukcesami w social mediach, poprawiaj wygląd swojej strony i informuj, jakie współprace udało Ci się zrealizować. Działalność gospodarcza, szczególnie ta, którą prowadzisz w pojedynkę, to ogrom pracy. Jeżeli będziesz sprzątał w pojedynkę, musisz poświęcić czas na pracę, wówczas zostaje Ci niewiele miejsca na działania marketingowe, dlatego kiedy już wystarczająco się ,, rozkręcisz „, musisz nawiązać z kimś współpracę. Oddeleguj zadania – niech zatrudniona przez Ciebie osoba dba o wizerunek firmy w social mediach i marketing szeptany, a także może przygotować treści pod wyszukiwarki – zaplecza i precle, które wywindują Twoją stronę na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Dzięki temu, Ty będziesz mógł zająć się ważniejszymi sprawami, kontrolując jedynie to, co dzieje się w social mediach na Twoich profilach. Pamiętaj również o rozwoju – poszerzaj ofertę i inwestuj w nowy sprzęt, takie działanie opłaci Ci się z pewnością!
Powodzenia!