Pozycjonowanie stron – Co trzeba wiedzieć?
Nie od dziś wiadomo, że każdy, kto prowadzi własną firmę, liczy na to, że będzie miał z tego jak największe zyski. Oczywiste jest, że najważniejszym jest posiadanie dobrego produktu, który „sam się sprzeda”. Ale żeby nasz produkt sam się sprzedał, potencjalny klient musi się o jego jakości dowiedzieć. Dawniej, cechy danego produktu wykrzykiwały na ulicach przekupki. Im głośniej krzyczały, tym były bardziej skuteczne. Chodziło o to, żeby pozyskać uwagę klienta. Ale czasy się zmieniły. Zmieniła się sprzedaż, wyspecjalizowała reklama i świadomość potencjalnych klientów. W większości przypadków klient nie przychodzi do sprzedawcy z prośbą o radę, ale zjawia się, sam wiedząc, czego chce i do czego mu się to przysłuży. Główną rolę w zdobywaniu przez niego informacji odgrywa internet. Jeśli klient w sieci tego nie znajdzie, to po prostu tego nie kupi. Z tej prostej przyczyny, że nie ma pojęcia o istnieniu wybranego produktu. Tym samym nie może ocenić, czy nasza oferta rzeczywiście jest lepsza od setek innych.
A co zrobić, żeby klient się dowiedział?
Nad tym prostym pytaniem marketing każdej firmy głowi się niemal bez przerwy. Właściwa reklama jest dźwignią każdego handlu i nie jest to tylko i wyłącznie pusty frazes. Bez tej oczywistości żaden sprzedawca dobrze sobie nie poradzi. Dlatego będzie potrzebował pomocy. Skoro internet, jest miejscem, w którym najczęściej szukamy, powinniśmy umieć się w nim dać odnaleźć. Żeby spełnić ten warunek, musimy móc się wyróżnić. Trzeba nas zauważyć. Im wyżej znajdujemy się w wynikach wyszukiwarki, tym większe prawdopodobieństwo, że trafi do nas większa liczba klientów. Musimy być być widoczni i atrakcyjni dla poszczególnych użytkowników sieci.
Co oznacza dobre pozycjonowanie?
Konkurencja nie śpi, a nam zależy głównie na tym, żeby utrzymać się na szczycie. Żeby klient mógł łatwo znaleźć naszą stronę, musimy zrobić wszystko, żeby do tego doszło. Oprócz tego, że jednym z czynników ułatwiających nam sprzedaż jest czynnik finansowy i wsparcie reklamowe, to pomocna również będzie sama treść, jaką można znaleźć na danej stronie. Ilości zawartych tam treści idzie często w parze z częstotliwością dodawania poszczególnych artykułów. Im większy content i im częściej jest on aktualizowany, tym bardziej przyciąga danego klienta. Nie można zapomnieć również o występowaniu jak największej ilości słów kluczowych, a więc takich, które są najczęściej wpisywane w przeglądarkę przez użytkowników sieci. Słowa kluczowe powinny znajdować się nie tylko w samym tekście, ale również w jego nagłówkach. Sprzedawca powinien również zadbać o to, żeby przedstawiana przez niego treść była unikalna. Nawet jeśli informacje są banalne i na dany temat napisano już setki artykułów, to nasza propozycja nie może się powtarzać.
Niech nasza reklama będzie wyjątkowa.
Często bywa tak, że klient zapamiętuje daną frazę z czytanego wcześniej artykułu i wpisuje tekst w wyszukiwarkę. Jeśli tę frazę znalazł tylko u nas, wówczas zostanie przekierowany na naszą stronę. Ale jeśli ta sama fraza pojawi się u kilku innych sprzedawców, klient stanie przed szerszym wyborem. I przestanie czuć, że jesteśmy dla niego wyjątkowi.
Najnowsze komentarze