Otwieramy działalność gospodarczą – salon urody
Popyt na usługi kosmetyczne jest faktem, dlatego jeśli pracujesz w tej branży, możesz pomyśleć nad założeniem własnej działalności. Tym bardziej będzie to dla Ciebie korzystne, jeśli już masz swoich stałych klientów, którzy korzystają z Twoich usług w miejscu Twojego zatrudnienia. Na początek nie musisz martwić się, czy zdołasz utrzymać swój salon piękności – możesz wynająć niewielka powierzchnię w istniejącym już salonie. Sprawdź, jak działać w branży beauty na własny rachunek i jak prowadzić firmę z głową!
Jednoosobowa działalność gospodarcza – zabezpiecz się na przyszłe lata!
Bardzo dużo osób, które zachęcone pierwszymi sukcesami i ulgami podatkowymi, niestety po okresie prosperity, nie jest w stanie utrzymać swojej działalności i zamyka biznes. Jeśli nie chcesz dołączyć do grona byłych przedsiębiorców, musisz zachować zdrowy rozsądek. Nie traktuj konta firmowego, tak jak swoich prywatnych środków. Musisz mieć poduszkę finansową na przyszłość – mały ZUS i półroczne zwolnienie ze składek emerytalnych nie trwa wiecznie. Po tym czasie będziesz zobowiązany do płacenia całej sumy do ZUS i urzędu skarbowego. Już na etapie otwierania działalności, pomyśl czy będzie Cię na to stać. Tylko, kiedy będziesz przygotowany na chude miesiące i mniejszy ruch wśród klienteli oraz będziesz miał pieniądze potrzebne na opłacenie podatków, Twoja firma przetrwa.
Rozwój i reklama to podstawa każdej działalności – dochodowy salon piękności!
Jak już było powiedziane na wstępie, nie musisz zakładać firmy od podstaw. Na początek możesz wynająć niedużą powierzchnię w istniejącym już salonie. Działasz na własny rachunek, a salon, w którym mieści się Twoje stanowisko zarabia na wynajmie powierzchni. Pamiętaj, że równie ważne co oszczędne gospodarowanie pieniędzmi jest również inwestowanie w swoje umiejętności i kompetencje. Musisz stale się doszkalać – uroda to branża, która uwielbia nowe trendy i nowinki. Korzystaj z nowoczesnych narzędzi i śledź trendy, w innym wypadku zostaniesz daleko w tyle za konkurencją. Poza tym, musisz również postarać się o odpowiednią reklamę. Bądź obecny w social mediach, na Facebooku i Instagramie. Prezentuj swoje umiejętności – poproś klientki o możliwość zrobienia zdjęcia przed zabiegiem i po zabiegach pielęgnacyjnych. Obrazy bardziej przemawiają do Twoich potencjalnych odbiorców niż nawet najwspanialszy opis! Gdy zależy Ci na jak największej liczbie klientów, musisz pomyśleć też o dostosowywaniu się do rzeczywistości. Jeśli to konieczne, zapewnij klientom usługę w domu i wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych w prywatnym mieszkaniu. Nie zawsze będzie to możliwe, ale w miarę możliwości bądź elastyczny i wychodź naprzeciw oczekiwaniom Twoich odbiorców. Własny salon piękności możesz otworzyć wówczas, gdy masz sieć stałych klientów, pieniądze na wynajęcie całego lokalu oraz możliwość zatrudnienia kogoś do pomocy. Działalność gospodarcza, którą prowadzisz w pojedynkę jest dobra na początek. Na dalszym etapie bez współpracy z innymi, osiągnięcie sukcesu może być niemożliwe!
Najnowsze komentarze