Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on lip 2, 2018 in Biznes |

Sprzedaż ratalna

Sprzedaż ratalna

Zakupy, często skuszeni dobrą ceną lub koniecznością zakupu produkt decydujemy się na raty. Ograniczenia finansowe to problem wielu osób, jednak niektórzy sobie doskonale radzą.
Obecnie w każdym sklepie można coś kupić na raty. Cała procedura jest szybka, łatwa i przyjazna. Kilkanaście minut dzieli na od upragnionej rzeczy, sprzętu elektronicznego, AGD, a także wielu innych produktów. Często nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują naiwność i nieuwagę osób kupujących. Zakupy na raty to wielkie pole minowe, nieograniczona ilość pułapek, na które możemy się natknąć.

Klient ratalny

Pojęcie znane wszystkim, różni specjaliści uważają, że jest to najlepszy typ osoby kupującej. Firmy na takiej osobie zarabiają kilkukrotnie, konsument poza sprzętem kupuje także raty. Bez oprocentowania obecnie nic nie znajdziemy. Wszystko jest dokładnie oprocentowane.

Proces ratalny

Najpierw klient wybiera sprzęt, następnie zostajemy poinformowani z długością okresu kredytowania. Przedsiębiorca sporządza symulację, a na końcu zapada decyzja o następuje podpisanie umowy.
Największy zysk firmy posiadają w przypadku osób, które decydują się na jak najdłuższy okres spłaty. Przedsiębiorcy w tym momencie otrzymują największe prowizje. Najważniejsza jest sprzedaż, klient schodzi na drugi plan. Stosowane w praktyce różne sztuczki, tak by zaciągnięty kredyt był jak najdłuższy. Zakupy na raty to niezbyt bezpieczna droga.

Przedłużona gwarancja

Sprzedaż ratalna często bywa prostym rozwiązaniem, jednak dla sprzedawcy ostatnimi czasy dużym przedsięwzięciem jest wciśnięcie ubezpieczenia na sprzęt. Koszt przedłużonej gwarancji a także ubezpieczenia od przypadkowego zniszczenia sprzętu jest bardzo duży, mieści się w granicy od 10 do nawet 36 procent wartości całego sprzętu. Całą sumę należy doliczyć do ceny sprzętu. Zyski wciąż rosną. Zakup dodatkowego ubezpieczenia powinno być przemyślaną kwestią, z punktu praktycznego jest to duża manipulacja. Koszty rosną, a naiwny klient nawet na chwilę się nie zastanowi jaki jest całkowita cena kupowanego produktu.
Problemów na jakie może trafić konsument jest wiele, każdy zanim dokona zakupu lub podpisania umowy powinien każdy dokument dokładnie przejrzeć, czy przypadkiem nie podpisuje dodatkowego zobowiązania. Niechciane polisy to coraz większa zmora wielu osób. Naiwność wykorzystywana jest na szeroką skalę, nawet nikt dokładnie nie zdaje sobie sprawy jak duże jest to przedsięwzięcie. Zakupy na raty mogą skończyć się dla nas wieloma problemami, o których na początkowym etapie nawet nie jesteśmy świadomi.