Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Maj 13, 2018 in Biznes |

Zasoby Ludzkie

Zasoby Ludzkie

Dział HR, dla wielu osób pojęcie doskonale znane, jednak czy wszyscy wiedzą na czym polega? Czym się zajmuje? W jaki sposób działają pracownicy? Warto wyjaśnić to skomplikowane pojęcie.

Co to jest HR?

Skrót HR pochodzi od dwóch słów Human Resources, z języka angielskiego oznacza po prostu Zasoby Ludzkie. Powoli odpowiednik polski wszystko wyjaśnia. Dość często pojęcie to jest wyposażone w dodatkowe słowo jakim jest Management. Powstaje Human Resources Management, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Teraz już nikogo nie zaskoczy skrót HR, a branża HR nie będzie Ci straszna.

Human Resources

Wyjaśnienie skrótu HR jeszcze niczego dokładnie nie wyjaśnia. Zasoby ludzkie definiowane są jako praca wykonywana przez osoby. Nie jest to jedyna możliwość, z drugiej strony uważana jest za aktywność, którą musi podjąć przedsiębiorstwo w celu pozyskania i utrzymania niezbędnych pracowników w firmie, przy równocześnie dużej wydajności pracy.

Czym się zajmuje branża HR?

Teoria teorią, a co z praktyką, czym zajmuje się HR? W kilku słowach w dziale pracują osoby, które dysponują potencjałem ludzkim. Pracownicy tej branży odpowiedzialni SA za rekrutację nowych osób zatrudnionych. Jednakże proces rekrutacji to początek wielkiej machiny.

Czy Dział Personalny to HR?

Dla wielu osób angielska wersja jest bardzo niedostępna, nieznana. Polacy chyba bliżej siebie mają pojęcie Dział Personalny. Nieważne czy to grupa osób, czy jeden pracownik, wszystko zależy od wielkości firmy, ale praca w tym dziale ma jeden cel. Partner strategiczny. Dla właściciela najważniejszy jest rozwój firmy, w tym przedsięwzięciu może pomóc oczywiście wykwalifikowany, doświadczony pracownik. Ważne by HR’owcy skupiali swoja uwagę nie tylko na rekrutacji i selekcji, ale także doskonaleniu oraz podnoszeniu kwalifikacji. Najważniejsze by w danej firmie działał system motywacji.
Dział Personalny to dokładnie to samo co Human Resources. Branża HR to jakby łącznik pomiędzy osobą zarządzającą w firmie a pracownikami niższego szczebla. Dział ten pożna podzielić na dwa rodzaje, Twardy HR oraz Miękki HR.
W ogólnym słowie podsumowania, po krótkiej lekturze, każdy wie kto to jest HR’owiec oraz czy się zajmuje, komu podlega. Pracownik działu HR nie tylko zajmuje się pozyskiwaniem nowego pracownika, ale także podnoszeniem umiejętności osób już zatrudnionych. Skomplikowane, jednak bliżej się zagłębiając w temat zaczyna wszystko być jasne i czytelne. Bez względu na obcojęzyczną nazwę, a także obcokrajowców, którzy pracują w dużych korporacjach.